پرسش های متداول

سوال ۰۱ : شرایط جدا سازی انشعابات آب و فاضلاب را اعلام فرمایید؟

پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، جداسازی انشعابات به عنوان یک الزام برای شرکت آب و فاضلاب مطرح شد. شرایط جداسازی به شرح زیر است:

۱- جدا بودن شبکه و تاسیسات داخلی هر واحد به نحوی که هر واحد از مجموعه دارای لوله کشی مجزا از درب ورودی ملک تا واحد مورد نظر باشد.

۲- وجود امکان فنی نصب و تامین فشار لازم مخصوصا در طبقات بالائی (با تائید قسمت بهره برداری شرکت)

سوال ۰۲ :تخفيفات قانوني در بخش هزينه هاي انشعاب واحدهاي مسكوني جانبازان ، خانواده معظم شهدا ، و مددجويان را شرح دهيد؟

۱- جانبازان ۲۵% وبالاتر وفرزندان شهدا از پرداخت ۱۰۰%حق انشعاب آب و ۵۰ حق انشعاب فاضلاب ، ۵۰%‌هزينه هاي آماده سازي آب و فاضلاب براي يك واحد مسكوني و فقط براي يكبارمعاف ميباشند.

۲-خانواده شهد (همسر ،پدرومادرشهيد)وآزادگان صرفا"از پرداخت ۱۰۰%حق انشعاب آب يك واحد مسكوني و ۵۰%‌هزينه هاي آماده سازي آب و فاضلاب فقط براي يكبار معاف ميباشد.

۳- مددجويان تحت پوشش كميته امداد وسازمان بهزيستي از پرداخت ۱۰۰%حق انشعاب آب وفاضلابو ۵۰%‌هزينه هاي آماده سازي آب و فاضلاب يك واحد مسكوني وفقط براي يكبار معاف مي باشند

سوال ۰۳: در آخرین قبض صادره برای ملک اینجانب مبلغ غیر متعارفی درج گردیده که با مصارف ماههای قبل مغایرت اساسی دارد، از چه طریقی باید پیگیری نمایم؟

قبوض آب بهای شرکت نشان دهنده میزان مصرف و مبلغ آن بر اساس تعرفه شرکت می باشد. در صورتی که پس از دریافت قبض نسبت به میزان مصرف یا مبلغ معترض می باشید در درجه اول شماره مصرفی کنتور خود را یادداشت و به اداره مربوطه مراجعه فرمائید. (در صورت تمایل می توانید از طریق پرتال شرکت نیز درخواست خود را ارسال نمائید) درصورتی که مسئولین مربوطه با تطبیق شماره از صحت قرائت مطمئن شوند ردیف مشترک را برای آزمایش کنتور معرفی می نمایند. بهتر است در چنین مواردی از عدم نشتی لوله کشی داخلی از طریق نشت یاب و یا قرائت و کنترل شبانه شماره کنتور مطمئن شوید.

سوال ۰۴ : در چه صورت به آپارتمان ها و مجموعه هاي مسكوني ، تجاري واداري انشعاب مجزا واگذار می شود ؟؟

در صورتیکه تأسيسات لوله كشي داخلي هرواحدبصورت مجزا انجام شده باشد، و درصورت وجود امكانات فني، شركت انشعابهاي متعدد واگذار خواهد كرد ليكن درصورتي كه تأسيسات لوله كشي داخلي اين واحدها مجزا نباشد يك انشعاب واگذار مي گردد.

سوال ۰۵ : منزل ماازیک واحدبه دوواحد تغییرپیداکرده آیا واحدشماری برای ما اجباری است؟

طبق بند۳۲-۴ آیین نامه عملیاتی شرکت چنانچه افزایشی درتعدادواحدهای ملک صورت گیرد مشترک مکلف است پس از دریافت اولین نامه از سوی شرکت هزینه های ناشی از افزایش را براساس تعرفه روز شرکت پرداخت نماید.

درکل باتوجه به اینکه نرخ محاسبه آب بها بصورت پلکانی وتصاعدی می باشد واحدشماری ملک بهترین گزینه در به حداقل رساندن قبوض آب بها می باشد.

سوال ۰۶ : برای درخواست انشعاب آب وفاضلاب چه مدارکی لازم است؟

مدارک مربوط به هویت مالک (کپی شناسنامه ،کارت ملی)-مدارک مربوط به مالکیت (اسناد مثبته مالکیت) –مجوزهای احداث ساختمان( شناسنامه ساختمان یا تاییدیه شهرداری ومجوز حفاری جهت نصب انشعاب

سوال ۰۷ : چنانچه تغييري در وضعيت ملك يا ساختمان خود بدهیم كه کنتور نیاز به جابجایی داشته باشد يا مانعي در مقابل آن ایجاد شود چه باید بکنیم ؟

مشترك ضمن اين كه مسئول مرئي نگهداشتن و قابل دسترس بودن دريچه شير قطع و وصل آب قبل از كنتور و همچنين محل دريچه هاي كنتور آب و سيفون فاضلاب مي باشد، به هيچ عنوان حق جا به جايي انشعاب و وسايل آن را ندارد و ، شركت مي تواند ، دستگاه هاي مزبور را با هزينه مشترك به محل مناسبي منتقل(تغيير مكان داخلي) نمايد.

سوال ۰۸: آیا اداره آب وفاضلاب حق دارد انشعابی را قطع نماید ؟

شرکت آب وفاضلاب برابر بند ۳۳-۴ آیین نامه شرکت به دلائل زیر می تواند یک انشعاب را قطع نماید:

الف )در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده نسبت به پرداخت كليه ديون خود به شركت در مهلت مقرر اقدام ننمايد.

ب)در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده عمداً اقدام به دست كاري تأسيسات آب و فاضلاب متعلق به شركت نموده و يا اقدام به شكستن و يا دست كاري منجر به خرابي كنتور نمايد.

ج)در صورتي كه از انشعاب واگذار شده آب و يا فاضلاب اقدام به لوله كشي به ملك ديگر و استفاده غير مجاز شود و يا نسبت به نصب پمپ به طور مستقيم بر روي انشعاب اقدام گردد.

د)در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده به تشخيص شركت موجب نامرئي شدن دريچه محفظه شير قطع و وصل انشعاب(آب و فاضلاب) بشود و يا ايجاد مانع در آن بنمايد.

ه)در صورتي كه امكان قرائت كنتور در سه دوره متوالي به دليل بسته بودن در ميسر نگردد.

و)هرگاه حكم يا قرار لازم الاجراء از سوي مقامات قضائي در زمينه قطع انشعاب (آب و فاضلاب) صادر گردد.

سوال ۰۹: در زمان ارزیابی محل،ما منزل نبودیم چه اقدامی باید انجام دهیم؟

مجددا با شما تماس گرفته می شود ودر نوبت ارزیابی قرار میگیرید .

سوال ۱۰ : فشار آب منزل ما کم است آیا می توانیم ازپمپ استفاده کنیم؟

نصب پمپ بطورمستقیم برروی انشعاب باعث اختلال درشبکه توزیع شده واحتمال دارد براثر مکش ایجاد آلودگی نماید ضمن اینکه پیگری قانونی دارد

درصورت کم بودن فشارطبقات شما می توانید بانصب مخزن زمینی ونصب غیر مستقیم پمپ به نحوی که ابتداآب وارد حوضچه یامخزن شودسپس پمپاژشود ) نسبت به تامین فشار آب درطبقات اقدام فرمایید.

سوال ۱۱: - اینجانب ملکی را خریده ام چگونه می توانم نام مالک قبلی رادرقبض آب تغییر دهم ؟

تغيير نام پرونده به نام انتقال گيرنده و همچنين پاسخ به استعلام هاي محضري منوط به ارزيابي مجدد ملك، تسويه حساب كامل در موارد افزايش تعداد واحدها و ظرفيت قراردادي، تغيير كاربري، قبوض پرداخت نشده، اقساط معوق و بدهي هاي انتقالي از بانك ها مي باشد. ضمنا جنابعالی می توانید جهت اطلاع از چگونگی روند به خدمات مشترکین و گردش کار پرتال شرکت مراجعه نمایید.

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/var/www/vhosts/aww.co.ir/httpdocs/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).