سامانه ۱۲۲ در سه نوبت کاری ۲۴ ساعته پاسخگوی مشکلات شهروندان می باشد.
- نوبت کار صبح راس ساعت ۷ در محل کار حاضر و تا ساعت ۱۵ ضمن پاسخگویی به مشترکین و دادن راهنمایی به تماس گیرندگان، پیگیری مشکلات و کدهای وارد شده در وقت های قبلی هستند. این نوبت کار بجز مسئول شیفت مابقی بانوان هستند. در این نوبت کار حدوداً در حالت عادی پاسخ گوی بیش از ۶۰۰ تماس هستند.
-نوبت کار عصر شامل ۵ نفر آقایان می باشد که تماسها در این نوبت بالغ بر ۳۰۰ تماس است.
-نوبت کار شب شامل ۲ نفر آقایان می باشد که کمترین تماسها در این نوبت است. تعداد تماسها در وقت شب بین ۱۰ تا ۵۰ تماس می باشد.
لازم بذکر است موارد بالا شامل شرایط عادی می باشد در شرایطی که شکستگی یا خاموشی تصفیه خانه ها یا بارندگی حادث شود تعداد تماس گیرندگان بعضاً ۲ تا ۴ برابر اعلام شده است.
این سامانه در سال ۷۹ راه اندازی شده بود لیکن بصورت دست نویس مشکلات مشترکین را به گروه ها اعلام می کرد. سپس در سال ۸۳ با نصب دو دستگاه رایانه پاسخگو و ۲ دستگاه سرور عملاً راه تازه ای برای حل مشکلات مشترکین گشوده شد. در سال ۸۵ با نصب تعداد ۴ خط تلفن و افزایش تعداد کاربران به مرور این سامانه را بسمت پاسخگو بودن بیشتر سوق داد و در سال ۸۸ با ادغام واحد فاضلاب به سامانه ۱۲۲ و افزایش تعداد خطوط به ۱۰ خط و نیز افزایش تعداد کاربران و کارکنان سامانه ۱۲۲ و نصب برنامه های جدید بر روی سیستم پاسخگویی در جهت رفع مشکلات شهروندان گام های بلندی برداشته شده است.